محصولات, مقالات

خواص باور نکردنی زینک اکساید یا همان اکسید روی برای پوست

اکسید روی برای پوست

اگر پوست شما مستعد جوش است، رژیم مراقبت از پوست شما با افرادی که نوع پوست معمولی یا خشک دارند کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین، دانستن این که محصولات و مواد تشکیل دهنده مناسب شما هستند، یکی از راه‌های اطمینان از داشتن پوستی سالم و درخشان است. وقتی صحبت از مواد تشکیل دهنده می شود،یکی از مواد کاملا شناخته شده در صنعت زیبایی اکسید روی است. استفاده از اکسید روی برای پوست بسیار رایج است و بیشتر در کرم های ضد آفتاب یافت می شود، فواید متعددی برای پوست دارد، به خصوص کسانی که از لکه های پیری، آکنه و پوست حساس رنج می برند. ضد آفتاب در دو نوع فیزیکی یا معدنی و شیمیایی وجود دارد. اکسید روی ماده اصلی یک ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی است.

بنا بر تحقیفات، اکسید روی برای جلوگیری از هرگونه آسیب به پوست در اثر اشعه UV خورشید استفاده می شود. این ماده پوست را تسکین می‌دهد، ضد التهاب است و به درمان ترک‌خوردگی و خارش پوست کمک می‌کند. این یک عنصر اصلی برای درمان بیماری پوستی روزاسه است. اگر می خواهید با مزایای استفاده از اکسید روی برای پوست آشنا شوید، با ما همراه شوید.

خواص اکسید روی برای پوست

معمولاً اکسید روی یک ماده ایمن است که در لوازم آرایشی استفاده می شود. این دارو در چندین محصول بدون نسخه محافظ پوست و محصولات دارویی ضد آفتاب استفاده می شود. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از چنین محصولات مراقبت از پوست، یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید.

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

اکسید روی برای پوست

یکی از ایمن‌ترین مواد، اکسید روی می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت کند. این به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند، روند پیری را متوقف می کند و با فیلتر کردن اشعه های مضر UV از خشکی پوست جلوگیری می کند.

تحقیقات مراقبت از پوست قبلاً ظرفیت شگفت‌انگیز اکسید روی را برای محافظت طبیعی در برابر نور خورشید ثابت کرده‌اند – حتی با UVA و UVB، که با اشعه‌های فرابنفش طیف وسیع شناخته می‌شود، مبارزه می‌کند، مزیتی که انواع دیگر ضد آفتاب‌های شیمیایی نمی‌توانند ارائه کنند.

برای اثبات بیشتر شگفتی های اکسید روی در محافظت در برابر نور خورشید، در اینجا چند واقعیت جالب وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید:

مقدار اکسید روی در یک محصول محافظ در برابر آفتاب را می توان با ظرفیت آن برای عملکرد موثر در جلوگیری از سوختگی مرتبط دانست. به عنوان یک قاعده کلی، با مقدار کمتر اکسید روی، مدت زمان کمتری در برابر سوختگی محافظت خواهید کرد.

درصد اکسید روی استفاده شده عاملی در تعیین سطوح SPF است. در اینجا مقدار اکسید روی در رایج‌ترین محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنید، توضیح داده شده است:

ضد آفتاب – 25-30٪

محصولات آرایشی – 10-19٪

التیام پوست

افراد مبتلا به زخم می توانند برای حمایت از بهبودی به اکسید روی تکیه کنند. حساسیت ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد و همچنین به پوست ترک خورده احساس نرمی می بخشد.

به گفته متخصصان، کمبود روی باعث کاهش سرعت بهبود زخم می شود. با مرطوب نگه داشتن و تمیز نگه داشتن ناحیه اطراف زخم و تامین روی اضافی که پوست برای تسهیل ترمیم به آن نیاز دارد، به ترمیم پوست کمک می کند.

قابض پوست

مشکل پوست چرب دارید؟ اکسید روی می تواند کمک کند!

یک ماده معمولی که در لوسیون ها و کرم ها استفاده می شود، به عنوان یک قابض پوست عمل می کند که از تشکیل چربی در سطح پوست جلوگیری می کند. این ماده ای است که به طور موثر در خشک کردن چربی اضافی پوست عمل می کند. علاوه بر این، با کوچک کردن منافذ بزرگ و سفت کردن پوست برای کمک به پنهان کردن پوست آسیب دیده، به احیای درخشندگی پوست شما کمک می کند.

درمان آکنه

اکسید روی برای پوست

از دیگر خواص اکسید روی برای پوست استفاده در درمان آکنه است.  چرا که این ماده با تحریک و التهاب پوست مبارزه می کند تا از مشکلات جوش های آکنه جلوگیری کند.

به غیر از آن، همچنین به تنظیم تولید سبوم در پوست کمک می کند و به کاهش:

خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی که معمولاً باعث ایجاد آکنه می شوند.

التهابی که همچنین به عنوان واکنش به آکنه ناشی از باکتری و همچنین مسدود شدن منافذ رخ می دهد.

تسکین التهاب

علاوه بر محافظت موثر در برابر آفتاب، تحقیقات همچنین نشان می دهد که اکسید روی رشد بافت های جدید را تسهیل می کند، پوست را التیام می بخشد و از التهاب جلوگیری می کند.

به همین دلیل است که به یک ماده انتخابی برای محصولاتی تبدیل شده است که برای درمان تبخال، زخم های پوستی، سوختگی، سوزش پوست، خراش ها و حتی راش های پوشک در نظر گرفته شده اند.

مورد استفاده در صابون

در حالی که به طور مستقیم با ضد پیری مرتبط نیست، اکسید روی به طور گسترده ای در ساخت صابون هایی استفاده می شود که علیه عفونت های قارچی عمل می کنند. با رشد آن مبارزه می کند، که به شما اطمینان می دهد که می توانید پوستی سالم داشته باشید.

صابون های اکسید روی برای مبارزه با بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس نیز مفید هستند.

نکات مفید در مورد اکسید روی

  1. همیشه قبل از استفاده از اکسید روی بر پوست، یک پچ تست انجام دهید.
  2. هرگز اکسید روی را روی پوست شکسته یا تاول زده نزنید.
  3. اگر پوست خشکی دارید، از اکسید روی همراه با مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشک شدن بیشتر آن جلوگیری کنید.
  4. اگر از هر دارویی استفاده می کنید، قبل از استفاده از اکسید روی، پزشک خود را در جریان بگذارید.
  5. از اکسید روی به عنوان داروی داخلی استفاده نکنید.
  6. از استفاده از اکسید روی در نزدیکی چشم خودداری کنید.
  7. روزانه از ضد آفتاب غنی از اکسید روی استفاده کنید. حتی اگر بیرون نمی روید، استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه می تواند شما را از نور آبی لپ تاپ و تلفن همراه نجات دهد.
  8. زینک اکساید عمدتاً برای انواع پوست بی خطر است. برای پوست های حساس و مستعد آکنه نیز کاملا مناسب است.

آیا زینک اکسید بی خطر است؟

اکسید روی برای پوست

FDA می گوید که اکسید روی “به طور کلی ایمن تلقی می شود” و داده های موجود کاملاً از این ادعا پشتیبانی می کند. هیچ تحقیق علمی نتوانسته است عوارض جانبی استفاده از اکسید روی در محصولات مراقبت از پوست و آرایش را نشان دهد، از این رو با اطمینان می توان گفت که غیر سمی است و به هیچ وجه به سلامتی شما آسیب نمی رساند.

با این حال، بزرگترین نگرانی ایمنی مربوط به اکسید روی از این واقعیت ناشی می شود که نانوذرات مشکوک به مضر بودن برای سلامت انسان هستند. با این وجود، توجه به این نکته مهم است که همه انواع تجاری موجود اکسید روی نانو نیستند. اساساً دو نوع وجود دارد – میکرونیزه (نانو) و غیر میکرونیزه (غیر نانو). پس از تحقیقات گسترده در این زمینه، ما در مورد کیفیت و ایمنی برتر مواد غیر نانو اندازه مورد استفاده در محصولات خود بسیار مطمئن هستیم (این شامل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است).

اکسید روی که ما استفاده می کنیم با ذرات ریز بین 1 تا 2 میکرون در نظر گرفته می شود. به عنوان یک ذره نانو یا بسیار ریز، اندازه آن کمتر از 0.1 میکرون (100 نانومتر) است، مواد تشکیل دهنده ما بسیار بالاتر از آستانه نانوذرات هستند و تحت هیچ شرایطی نمی توانند به پوست نفوذ کنند.

آیا روی در صورت استفاده موضعی جذب پوست می شود؟

در یک مطالعه نشان داده شده که تقریباً تمام مواد شیمیایی فعال ضد آفتاب در جریان خون جذب می شوند. در حالی که تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات این یافته ها مورد نیاز است، بسیاری از مردم به دنبال یک جایگزین ضد آفتاب هستند که جذب پوست نشود.

اعتقاد بر این است که روی در صورت استفاده موضعی وارد جریان خون نمی شود، زیرا ذرات روی برای نفوذ به پوست بسیار بزرگ هستند. بلکه یک لایه محافظ روی سطح پوست تشکیل می دهند. اکسید روی در ضد آفتاب های معدنی یافت می شود که به آنها ضد آفتاب فیزیکی نیز می گویند.

آیا روی هنگام استفاده در ضد آفتاب های لب وارد بدن می شود؟

زمانی که ضدآفتاب های حاوی روی برای لب ها استفاده می شود، روی به احتمال زیاد جذب بدن می شود. با این حال، این مقدار کمی تحت مقدار توصیه شده روزانه (RDA) برای روی است که 11 میلی گرم برای مردان بزرگسال و 8 میلی گرم برای زنان بالغ است.

برای درک این موضوع، یک وعده سه اونس گوشت قرمز حاوی حدود 7 میلی گرم روی و یک نصف فنجان نخود حاوی 1.3 میلی گرم روی است. گوشت قرمز و حبوبات برخی از فراوان ترین منابع غذایی روی هستند. بنابراین بعید است که مصرف مقدار کمی روی از SPF لب اثرات نامطلوبی داشته باشد. در واقع – می تواند مفید باشد.

چرا زینک اکسید شما را جوان می کند؟

دلیل شماره یک استفاده گسترده از اکسید روی در محصولات ضد پیری این است که توانایی بدن شما برای تولید کلاژن را افزایش می دهد. کلاژن پروتئینی است که بافت همبند و پوست را بهبود می بخشد، بنابراین نقش زیادی در ضد پیری دارد.

از آنجایی که اکسید روی تولید آن را تشویق می کند، پوست شما می تواند خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند که منجر به کاهش خطوط و چین و چروک می شود. بنابراین، اگر مراقب باشید، می‌توانید جوان بمانید و پوستی سالم و درخشان برای مدت طولانی‌تری داشته باشید.

چندین محصول مراقبت از پوست ضد پیری دارای اکسید روی به عنوان ماده اصلی هستند که هم کرم های شب و هم روز را تشکیل می دهند.

اکسید روی از کجا تهیه کنیم

روی و تمام ترکیبات آن در چندین اقلام مراقبت شخصی استفاده می‌شود و بهتر است که از تمام مزایای آن آگاه باشید. همچنین باید نسبت به قابل اعتماد بودن شرکتی که قصد تهیه اکسید روی از آن را دارید مطمئن باشید.اسپوتا شیمی می تواند ارائه اکسید روی و سابر محصولات شیمیایی با کیفیت را تضمین کند.

 

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *